Seurakunta kutsuu nuoren rippikouluun sinä vuonna, kun nuori täyttää 15 -vuotta. Rippikoulun kesto on vähintään puoli vuotta ja sen laajuus on 80 tuntia. Rippikoulu on kasteopetusta ja sen yleistavoite on auttaa nuorta uskomaan kolmiyhteiseen Jumalaan ja jäsentämään tämä usko omaan elämänkokonaisuuteensa niin, että hän voi kokea kristillisen uskon koko elämää kantavana voimana. Rippikoulu päättyy konfirmaatioon ja juhlan nimi merkitsee vahvistumista.

Konfirmaatio antaa oikeuden toimia kummina, osallistua itsenäisesti ehtoolliselle, äänestää seurakuntavaaleissa (16-vuotta täytettyäsi) ja asettua seurakuntavaaleissa ehdokkaaksi (18-vuotta täytettyäsi). Käytyäsi rippikoulun voit myös saada kirkkohäät.

Kuvassa rippikoulun isonen ohjaa Kaaospeliä.